ارتباط بین عفونت دندان و گلودرد – درمانگاه تخصصی دندانپزشکی ریحانه

    • بسیاری از افراد عفونت دندان و گلودرد را با هم تجربه می کنند. در این مواقع حتی این افراد گیج می شوند که برای از بین بردن درد خود به چه دکتری مراجعه کنند، دندانپزشک یا متخصص گوش و حلق و بینی.

      ابتدا به این نکته اشاره می کنیم که ارتباط بین عفونت دندان و گلودرد در مورد عفونت دندان عقل بیشتر دیده می شود. از آنجایی که دندان عقل فضای کافی برای رشد طبیعی ندارد، بسیاری از دندان های عقل نهفته می شوند. از طرف دیگر، حتی اگر به طور کامل از لثه خارج شوند، تمیز کردن آنها دشوار است.

    • یکی از علائم عفونت دندان عقل، گلودرد مکرر است. عفونت دندان عقل و گلودرد معمولا با هم اتفاق می افتد و این گلودردها مربوط به سرماخوردگی نیست. علاوه بر این، عفونت دندان عقل می تواند باعث مشکلات سینوسی و سردرد یا آبریزش بینی شود. آبسه های دندانی حاوی چرک ناشی از عفونت های باکتریایی هستند. این موضوع می تواند باعث درد شدید در فک و گلو در یک طرف صورت شما (سمت درگیر در عفونت) شود. غدد لنفاوی اطراف گردن و گلو نیز ممکن است متورم شوند. همه اینها می تواند باعث شود که شما با هم عفونت دندان و گلودرد را تجربه کنید.

      سایر علائم عفونت دندان عبارتند از: حساسیت به دمای سرد یا گرم، درد هنگام جویدن غذا، تب، تورم صورت یا گونه ها، تورم و حساس شدن غدد لنفاوی زیر فک یا گردن.